miercuri, 28 ianuarie 2015

Lalele de Craciun

Cel putin acesta a fost planul initial, sa am lalele in ghiveci, in perioada Craciunului. Acum imi dau seama ca am gresit putin calculele. Dar sa o luam cu inceputul.

In septembrie am cumparat 6 bulbi de lalele. Ca sa le dau senzatia ca e iarna afara, i-am tinut in frigider cam o luna de zile. (NU in congelator!).

Pe la sfarsitul lui octombrie m-am apucat de treaba. Am cumparat din ikea substrat facut din coaja nucii de cocos. Este compact si rigid, insa cand e udat isi mareste volumul si se afana. E ceva asemanator cu pastilele acelea pentru rosii...


Dupa ce am reusit sa sparg punga de substrat, am adus si bulbii, in speranta ca sunt ok.



Am pus substrat de aproximativ 3 cm in cele 2 ghivece, dupa care am imparti bulbii echitabil.






Acoperit bine cu accelasi material, si pus la "crescut" pe pervaz.


Mijlocul lui noiembrie, niciun semn din ghiveci. Ok, mai asteptam. O luna. Mijlocul lui decembrie, la fel nimic. Ok, a trecut o luna jumate si nimic? Le-am lasat acolo, ca sa vad la inceputul lui ianuarie cum apar niste varfuri de frunze din ghivece. Finally!

 Dupa inca vreo 3 saptamani, adica azi, am la fereastra aproape 3 lalele inflorite.


 Ma gandesc sa le mai las o luna, si dupa aia sa mai bag odata bulbii in frigider. Ar mai iesi odata pana la vara?

3 comentarii:

  1. ce fain! dar oare de ce n-or fi inflorit toate?

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari pentru experiment. La anul o sa incerc si eu cu bulbi de lalele pitice care au crescut pana acum in gradina.

    RăspundețiȘtergere