joi, 29 ianuarie 2015

Busuioc

Nu se poate face un sos de rosii fara busuioc. Nu se poate sa lipseasca de pe balcon aceasta minunatie. Se foloseste foarte usor la salate, cu branza & rosii & ulei de masline, in pizza, sau in bauturi racoritoare cu menta si lamaie. Chiar mai mult, pe balcon va mirosi intr-un mare fel, aromele de busuioc calmeaza si relaxeaza chiar si cele mai nervoase personalitati.



Dar pana la vara, mai avem putin de munca acum. Am luat un bidon de apa, l-am taiat si am facut gauri pentru scurgerea apei. Il vom folosi pe post de rasadnita, mai tarziu vom trece cele mai mari plante in ghiveciul final.





Punem pamant pana mai raman 3-4 degete libere sus. Imprastiem semintele cat de cat uniform, fara distanta minima intre ele.

Adaugam inca aproximativ 2 degete de pamant, apasam usor pentru fixarea semintelor, udam si punem pe pervaz.



Asta e tot! Cand le mutam, vom pune cateva si in ghiveciul cu rosii pentru aroma. Dar asta vom vedea atunci. Pana atunci nu uitati sa udati tot ce am plantat pana acum.

Succes!

10 comentarii:

  1. Bravo...ti-am vazut blogul pe I like IT, si chiar imi place asta.... ti-ai castigat un nou vizitator fidel

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci frumos! Sa inteleg ca vara asta gradinaresti si tu?

      Ștergere
  2. Si eu ti-am vazut blogul la I Like IT . Felicitari pentru ceea ce faci si iti urez succes .

    RăspundețiȘtergere
  3. oricum eu sunt pasionat de asa ceva... ca sunt dintr-o zona (Baragan) care permite buna crestere a culturilor de camp (mai ales) dar mai putin a gradinilor. Si avand in vedere ca sunt la FIB (agronomie - braila), pentru asta traiesc ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, si eu via I like IT. Ce sa zic... eu am cumparat semintele de busuioc inca in toamna, dar inca nu le-am pus in pamant. Dar acum parca mi-a venit cheful :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Salut, si pe mine ma vei avea cititor fidel, in urma emisiunii de pe Pro TV. Acum te urmaresc si incerc sa copiez, asta dupa ce anul trecut am incercat cu castraveti in balcon, in bidoane de apa adanci, cu suficient pamant. Am avut vreo 12 fire, au crescut frumos (s-au intins si tabloul era unul verde si placut) dar nu am mancat decat cinci castraveti, in tot sezonul. Nu stiu cauza, desi am folosit un pamant bun, amestecat cu branita (cei de la tara, stiu la ce ma refer). Voi incerca si anul asta, poate poate. Oricum, sunt curios de unde ai luat semintele de rosii, din postul anterior, si daca poti dezvalui sursa/siteul ar fi perfect. Daca nu, tot ramai cu un cititor. Bafta pe mai departe!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut! Ma bucur sa te am aproape.
      Castravetii... nu tine doar de pamant, conteaza si cat de insorit a fost locul unde i-ai pus, si umiditatea pamantului. Trebuie sa ai grija sa asigur drenajul, sunt mai multe plante care se ineaca decat care se usuca :).
      Cu rosiile nu este niciun secret, dar nu vreau sa le fac reclama, asa ca te rog sa imi dai un mesaj pe privat si iti dau exact linkul. Iti dadeam de la mine, dar tot ce am mai avut am pus in plic. Dar din vara de cand se coc acestea, pot sa dau fara nicio problema.
      Merci, si succes si tie!

      Ștergere
  6. poti sa spui si alte amanunte? in cat timp germineaza, ce fel de conditii vrea ( plin soare, usor umbrit etc), cat de des se uda in perioada de germinare, cat de mare trebuie sa fie vasul in care se va dezvolta, etc?


    La castraveti, au nevoie si de putin soare, si de vant, asa ca eu i-am atarnat...in exteriorul balconului.

    RăspundețiȘtergere