marți, 13 octombrie 2015

Toamna se numara... Prima parte

Acum putem spune cu siguranta ca a venit toamna, lucru care se simte si in Gradina.

Fragutele au cam disparut, cele care mai sunt sunt foarte mici. Din rosii mai am un fir, care inca nu s-a copt, si nici nu cred ca mai apuca. Verdeturile in trei straturi au inceput sa creasca, dar sunt inca foarte mici. Celelalte verdeturi s-au cam terminat, dar am mai pus o jardiniera de patrunjel, care vad ca a crescut frumos.







Ca sa fac o recapitulare a acestui sezon...
Rosiile: foarte bun acest soi pe care l-am pus, il voi planta si in sezonul urmator.
Mi-a placut la ele ca au crescut foarte putin in inaltime, 30-40 cm, ceea ce le face pretabil pentru crescutul in ghiveci. Imi aduc aminte ca sezonul trecut am avut rosii pana in tavan, si tot cherry erau. Au fost foarte roditoare, cu  gust bun, dulce, si cu un miros la fel cu acela din gradina bunicii de la tara.
Din pacate mi s-au parut foarte sensibile, avand in vedere evenimentele din luna mai, desi soiul este descris ca fiind rezistent. Ramane sa vedem cum vor evolua anul viitor, cand vor fi in pamant nou.




Patrunjel, marar, leustean, busuioc: toate au crescut bine si le-am folosit din plin in bucatarie.  Apropo de bucatarie, am facut o salata tablouleh cu patrunjel si rosii din gradina si a fost nemaipomenita! Revenind la plantele aromatice, am tot tuns din ele si au ramas destul de mici, cu exceptia busuiocului care a crescut pana a facut flori si seminte.








Despre fragute, castraveti, cimbrisor, ridichii si menta va povestesc saptamana viitoare, cand ar cam trebui sa incep si cu "lucrarile de toamna".

2 comentarii:

  1. Cred ca e cam tarziu sa ma aouc si eu sa imi pregatesc o astfel de gradinita . . . De cativa ani imi propun sa fac aceasta chestie si niciodata u apuc. Tu in ce perioada incepi pregatirile?

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut,

    Nu e tarziu. Poti sa incepi si acum sa pui ceva patrunjel, busuioc. E un inceput. Anul urmator incepi din februarie cu rosiile :)
    Spor!

    RăspundețiȘtergere