sâmbătă, 14 februarie 2015

Low hanging fruits - Patrunjelul

M-am gandit sa incepem cu ceva usor de plantat si de intretinut, dar foarte folositor in bucatarie: patrunjelul.

Eu am cumparat niste seminte de Patrunjel de frunze - Petroselinum crispum, pe care am dat 2 lei. Este foarte bun, creste repede, este rezistent si ofera frunze crete, foarte aromate, de un verde inchis. Poate fi plantat oricand intre Februarie si Aprilie, si se culege intre Aprilie - Octombrie.
Pamant, recomand o punga de sol pentru plante aromatice, sau daca nu, macar pentru fructe si legume. Acestea au textura necesara cresterii patrunjelului, si nu necesita adaos de ingrasaminte. In niciun caz pamant pentru flori, mai bine o punga pentru uz universal.
Se pot planta direct in ghiveci/jardiniera sau intai in rasadnita. Eu merg pe varianta a doua, e inca frig afara sa il las afara.
Bun, si acum la munca...
Drept rasadnita am folosit un bidon de apa taiat, pe care l-am gaurit - foarte important pentru a asigura drenajul corespunzator.




Umplut cu pamant pana mai raman 3-4 centimetri. Imprastiat semintele cat de cat uniform, si inca un strat de pamant de 1-2 centimetrii deasupra. Trebuie apasat putin pentru fixarea semintelor.




Am facut o eticheta dintr-o scobitoare si o bucata de hartie, doar sa arate a agricultura profesionista :)


Se uda plantatia cu o stropitoare, si se pune la pervaz, intr-o zona insorita (cat de insorita poate fi o zi de ianuarie...). Udam in continuare la 2 zile.
And now we wait..

4 comentarii:

  1. dar e suficient atata patrunjel?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut! Depinde cat vrei sa ai/folosesti. Ce am plantat aici ajunge pentru 2 jardiniere. Daca vrei sa nu mai cumperi deloc, ar mai trebui sa mai pui inca odata pe atat, si e ok. Mai tine si de alegeri acum, eu pe balcon nu am foarte mult spatiu, si nu vreau sa il umplu doar cu patrunjel :).
      Succes!

      Ștergere
  2. Buna!
    Abia azi ti-am descoperit blogul, si mi se pare tare interesant. Am avut si eu anul trecut o tentativa de a crea un colt de plante "aromatice" pe balcon, dar, din pacate, nu am reusit. S-au uscat. Probabil ptr ca am folosit pamanat de flori si ptr ca le-am plantat vara. Anul asta vreau sa incerc din nou. O sa le plantez exact dupa instructiunile tale. Sper sa fie o reusita.
    Succes in ceea ce faci!
    Amy
    P.S. Cam ce cantitate de seminte ai pus intr-un bidon?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hello! Merci frumos.
      Hmmm, nu neaparat din cauza pamantului, e posibil si din cauza ca ai pus prea putina, sau prea multa (de aceea este foarte important ca ghiveciul sa aibe scurgere). Si mai conteaza unde il punem, cat de insorit sa fie. Dar mai discutam despre asta mai la primavara :).
      In bidon am pus cam un sfert de plic. Sa fie cat de cat uniform imprastiate. Nu e nicio problema daca sunt foarte apropiate, le mai rarim cand le mutam.

      Ștergere